Голова профкому
Директор
школи
______________ Л. Тарасюк
_____________ О.Ткач
Протокол № Наказ
№
від «
»_____ 2014 р.
від « »_____ 2014 р.
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ
вчителя початкових класів
Малушківської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
1. Загальні положення
1.1. Під час розробки інструкції враховані рекомендації з організації служби охорони праці в освітніх закладах
системи Міністерства освіти і
науки України. Дана інструкція є типовою, її дія поширюється на всіх вчителів
початкових класів.
1.2. Учитель призначається або звільняється начальником відділу освіти за погодженням з директором школи.
1.2. Учитель призначається або звільняється начальником відділу освіти за погодженням з директором школи.
1.3. Учитель повинен мати педагогічну
освіту (базову, вищу) із спеціальності
«Викладання в початкових класах».
1.4. Учитель підпорядковується
безпосередньо заступнику директора з навчально-виховної роботи.
1.5. У своїй діяльності вчитель керується Конституцією і законами України, указами Президента України,
1.5. У своїй діяльності вчитель керується Конституцією і законами України, указами Президента України,
рішеннями Кабінету Міністрів України і органів управління освіти всіх
рівнів з питань освіти і виховання
учнів; правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і
протипожежного захисту, а також Статутом і
локальними правовими актами школи (в тому числі правилами внутрішнього
трудового розпорядку, наказами і
розпорядженнями директора школи, даною інструкцією), трудовим
контрактом. Учитель дотримується
положень Конвенції про права дитини.
2. Функції
Основними напрямками діяльності вчителя є:
2.1. Навчання і виховання учнів з урахуванням специфіки навчального предмету і віку школярів.
2.2. Забезпечення режиму дотримання норм і правил техніки безпеки в навчальному закладі.
2. Функції
Основними напрямками діяльності вчителя є:
2.1. Навчання і виховання учнів з урахуванням специфіки навчального предмету і віку школярів.
2.2. Забезпечення режиму дотримання норм і правил техніки безпеки в навчальному закладі.
3. Завдання та посадові обов’язки
Вчитель початкових класів:
3.1. Планує і організовує навчальну діяльність учнів та здійснює їх виховання.
3.2. Впроваджує у свою практику педагогічні інновації.
3.3. Планує і проводить з учнями корекційно-розвивальну роботу на основі вивчення їх індивідуальних
3.1. Планує і організовує навчальну діяльність учнів та здійснює їх виховання.
3.2. Впроваджує у свою практику педагогічні інновації.
3.3. Планує і проводить з учнями корекційно-розвивальну роботу на основі вивчення їх індивідуальних
особливостей.
3.4. Забезпечує збереження і зміцнення здоров’я учнів.
3.5. Забезпечує рівень підготовки учнів, який відповідає вимогам державного освітнього стандарту початкової
3.4. Забезпечує збереження і зміцнення здоров’я учнів.
3.5. Забезпечує рівень підготовки учнів, який відповідає вимогам державного освітнього стандарту початкової
загальної освіти.
3.6. Сприяє формуванню в учнів моральних якостей громадянина, формує в них навички культури поведінки,
3.6. Сприяє формуванню в учнів моральних якостей громадянина, формує в них навички культури поведінки,
відповідального ставлення до
навчання, праці, повагу до прав людини, проводить роботу з профілактики
відхилень у поведінці, позбавлення від шкідливих звичок.
3.7. Дотримується в стосунках з учнями їх прав і свобод.
3.8. Веде у встановленому порядку тематичне, календарне та поурочне планування навчальної та виховної роботи,
3.7. Дотримується в стосунках з учнями їх прав і свобод.
3.8. Веде у встановленому порядку тематичне, календарне та поурочне планування навчальної та виховної роботи,
класну документацію, здійснює
поточний контроль відвідування і успішності учнів, виставляє оцінки в класний
журнал, щоденник учня, своєчасно надає адміністрації школи звітні дані.
3.9. Допускає у визначеному порядку на уроки та позакласні заходи представників адміністрації з метою контролю
3.9. Допускає у визначеному порядку на уроки та позакласні заходи представників адміністрації з метою контролю
і оцінки свої діяльності.
3.10. Заміняє на уроках тимчасово відсутніх учителів згідно з розпорядженням директора або заступника директора
3.10. Заміняє на уроках тимчасово відсутніх учителів згідно з розпорядженням директора або заступника директора
з навчально-виховної роботи.
3.11. Бере участь у роботі педагогічної ради школи.
3.12. Проходить періодичний медичний огляд.
3.13. Готується до проведення занять, систематично підвищує свою професійну кваліфікацію; бере участь у роботі
3.11. Бере участь у роботі педагогічної ради школи.
3.12. Проходить періодичний медичний огляд.
3.13. Готується до проведення занять, систематично підвищує свою професійну кваліфікацію; бере участь у роботі
методичних об′єднань та інших формах методичної роботи.
3.14. Дотримується етичних норм поведінки в школі, побуті, громадських місцях.
3.15. Створює умови для безпечного проведення навчального процесу, ретельного дотримання правил техніки
3.14. Дотримується етичних норм поведінки в школі, побуті, громадських місцях.
3.15. Створює умови для безпечного проведення навчального процесу, ретельного дотримання правил техніки
безпеки, санітарних та протипожежних правил; негайно ставить до відома
адміністрацію закладу про випадки
виявлення в учнів зброї, пожежо-
і вибухонебезпечних предметів та пристроїв, отрут, наркотичних і
токсичних речовин.
3.16. Оперативно повідомляє адміністрацію школи про кожен нещасний випадок, вживає заходів щодо надання
3.16. Оперативно повідомляє адміністрацію школи про кожен нещасний випадок, вживає заходів щодо надання
першої долікарської допомоги.
3.17. Чергує в школі відповідно до графіка чергувань на перервах між заняттями, а також за 30 хв. до початку і
3.17. Чергує в школі відповідно до графіка чергувань на перервах між заняттями, а також за 30 хв. до початку і
протягом 30 хв. після закінчення занять.
3.18. Підтримує постійний зв′язок з батьками учнів (особами, які їх замінюють).
3.19. Вносить пропозиції щодо поліпшення умов проведення освітнього процесу.
3.20. Проводить інструктаж учнів з техніки безпеки з обов’язковою реєстрацією в класному журналі чи журналі
3.18. Підтримує постійний зв′язок з батьками учнів (особами, які їх замінюють).
3.19. Вносить пропозиції щодо поліпшення умов проведення освітнього процесу.
3.20. Проводить інструктаж учнів з техніки безпеки з обов’язковою реєстрацією в класному журналі чи журналі
реєстрації інструктажів.
3.21. Веде в установленому порядку тематичне,
календарне та поурочне планування, класну документацію,
здійснює поточний контроль за
відвідуванням і успішністю учнів за прийнятою в школі системою, виставляє
оцінки в класний та електронний журнали
і щоденник учня, своєчасно подає адміністрації школи звітні дані.
4. Права
Учитель має право:
4.1. Брати участь в управлінні школою в порядку, який визначається Статутом школи.
4.2. На захист професійної честі й гідності.
4.3. Знайомитися із скаргами та іншими документами, які містять оцінку його роботи, давати свої пояснення.
4.4. Захищати свої інтереси самостійно чи через представника, в тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного
чи службового розслідування,
пов′язаного з порушенням педагогом норм професійної етики.
4.5. Підвищувати у встановленому порядку свою професійну кваліфікацію.
4.6. Атестуватись на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну категорію.
4.7. Давати учням під час занять і перерв обов′язкові розпорядження, які стосуються організації навчально-
4.5. Підвищувати у встановленому порядку свою професійну кваліфікацію.
4.6. Атестуватись на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну категорію.
4.7. Давати учням під час занять і перерв обов′язкові розпорядження, які стосуються організації навчально-
виховного процесу і дотримання дисципліни.
5. Відповідальність
5.1. Учитель несе відповідальність за життя і здоров′я учнів класу, за порушення їхніх прав і свобод, визначених
5. Відповідальність
5.1. Учитель несе відповідальність за життя і здоров′я учнів класу, за порушення їхніх прав і свобод, визначених
законодавством України.
5.2. За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту і Правил внутрішнього розпорядку
5.2. За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту і Правил внутрішнього розпорядку
школи, законних розпоряджень
директора школи та інших локальних нормативних актів, посадових обов′язків,
визначених даною Інструкцією,
несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим
законодавством.
5.3. За використання, у тому числі одноразове, методів виховання, пов′язаних з фізичним і (чи) психічним насиллям
5.3. За використання, у тому числі одноразове, методів виховання, пов′язаних з фізичним і (чи) психічним насиллям
над особистістю учня, а також
вчинення іншого аморального вчинку вчитель може бути звільнений з посади у
відповідності з трудовим
законодавством і Законом України «Про освіту».
5.4. За навмисне спричинення школі чи
учасникам освітнього процесу збитків у зв′язку з виконанням
(невиконанням) своїх посадових обов′язків вчитель несе матеріальну
відповідальність у порядку і в межах,
визначених трудовим і (чи)
цивільним законодавством.
6. Взаємовідносини
6.1. Працює в режимі виконання встановленого йому навчального навантаження у відповідності з розкладом
6. Взаємовідносини
6.1. Працює в режимі виконання встановленого йому навчального навантаження у відповідності з розкладом
навчальних занять, бере участь в
обов'язкових планових загальношкільних заходах, самостійно планує 3
діяльність, яка визначена його посадовими обов'язками.
6.2. В період канікул, які не співпадають з відпусткою, залучається адміністрацією школи до педагогічної,
6.2. В період канікул, які не співпадають з відпусткою, залучається адміністрацією школи до педагогічної,
методичної чи організаційної роботи в межах
часу, який не перевищує навчальне навантаження до початку
канікул. Замінює у встановленому
порядку тимчасово відсутніх вчителів на умовах погодинної оплати і згідно
тарифікації (в залежності від тривалості
заміни).
6.3. Замінюється на період тимчасової відсутності вчителями тієї ж спеціальності чи вчителями, які мають
6.3. Замінюється на період тимчасової відсутності вчителями тієї ж спеціальності чи вчителями, які мають
відставання з навчального плану у
викладанні предмета в даному класі.
6.4. Одержує від адміністрації школи матеріали нормативно-правового і організаційно-методичного характеру,
6.4. Одержує від адміністрації школи матеріали нормативно-правового і організаційно-методичного характеру,
знайомиться з відповідними документами.
6.5. Систематично обмінюється інформацією з питань, які входять до його компетентності, з адміністрацією і
6.5. Систематично обмінюється інформацією з питань, які входять до його компетентності, з адміністрацією і
педагогічними працівниками школи.
7. Кваліфікаційні вимоги
7.1. Вчитель повинен мати відповідну фахову освіту;
забезпечувати нормативні рівні і стандарти навчально--
виховної роботи, відповідати загальним
етичним та культурним вимогам до педагогічних працівників.
7.2. Раз на 5 років
проходити навчання на курсах підвищення кваліфікації з предмету і раз на три
роки – з безпеки
життєдіяльності з наступною атестацією і
присвоєнням кваліфікаційної категорії.
7.3. Учитель «спеціаліст» повинен забезпечувати
засвоєння учнями навчальних програм; знати основи педагогіки,
психології, дитячої та вікової
фізіології, теоретичні основи та сучасні досягнення науки з предметів, які
викладає, використовувати
інформаційно-комунікаційні технології у навчально-виховному процесі; вміти
вирішувати педагогічні проблеми,
встановлювати контакти з учнями, батьками, колегами по роботі;
дотримуватись педагогічної етики,
моралі.
7.4. Учитель ІІ
категорії має фахову вищу освіту, відповідає вимогам встановленим до
працівників з
кваліфікаційною категорією «спеціаліст», постійно вдосконалює свій професійний рівень;
використовує
диференційований та індивідуальний
підхід до учнів; володіє сучасними освітніми технологіями, формами,
методами організації навчально-виховного
процесу, застосовує інноваційні технології; знає основні
нормативно-правові акти у галузі освіти;
користується авторитетом серед колег, учнів та батьків. Стаж
педагогічної роботи – не
менше 3-х років.
7.5. Учитель І категорії відповідає вимогам встановленим до
працівників з кваліфікаційної категорії «спеціаліст ІІ
категорії», використовує методи компетентно
орієнтованого підходу до організації навчального процесу;
володіє технологіями творчої педагогічної
діяльності з урахуванням особливостей навчального матеріалу та
здібностей учнів; впроваджує передовий
педагогічний досвід; формує навички самостійно здобувати знання і
застосовувати їх на практиці; уміє лаконічно,
образно і виразно подати матеріал; вміє аргументувати свою
позицію та володіє ораторським мистецтвом. Стаж роботи не менше – 5 років.
7.6. Учитель «вищої категорії»
відповідає вимогам встановленим до працівників з кваліфікаційної категорії
«спеціаліст І категорії», володіє інноваційними
освітніми методиками й технологіями, активно їх використовує
та поширює в професійному середовищі;
володіє широким спектром стратегій навчання; вміє продукувати
оригінальні, інноваційні ідеї; застосовує
нестандартні форми проведення уроку; активно впроваджує форми та
методи організації навчально-виховного
процесу, що забезпечує максимальну самостійність навчання учнів,
вносить пропозиції щодо вдосконалення
навчально-виховного процесу в навчальному закладі. Стаж роботи не
менше – 8 років.
8. Повинен знати:
Вчитель
повинен знати:
8.1. Вимоги чинного законодавства.
8.2. Основні напрямки та перспективи розвитку освіти і
педагогічної науки.
8.3. Державну мову.
8.4. Особливості організації
навчально-виховного процесу і методи управління ним.
8.5. Теорію та методику навчання і виховання, навчальні плани,
програми.
8.6. Педагогіку, загальну та вікову психологію, фізіологію дітей
та підлітків.
8.7. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів.
8.8. Вимоги до ведення навчальної
документації школи.
Посадову
інструкцію отримав(ла) і з її змістом
ознайомлений(на):___________________________
«___» _________________ 20___ року.
Комментариев нет:
Отправить комментарий