понедельник, 16 января 2017 г.

Посадова інструкція вчителя п. к.

          Погоджено                                                                                                                              Затверджую
      Голова профкому                                                                                                                    Директор школи
      ______________  Л. Тарасюк                                                                                                 _____________  О.Ткач
       Протокол №                                                                                                                                  Наказ №
       від «   »_____ 2014 р.                                                                                                                    від «   »_____ 2014 р.

ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ
вчителя початкових класів
Малушківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів


1. Загальні положення

1.1. Під час розробки інструкції враховані рекомендації з організації служби охорони праці в освітніх закладах
       системи Міністерства освіти і науки України. Дана інструкція є типовою, її дія поширюється на всіх вчителів
       початкових класів.
1.2. Учитель призначається або звільняється начальником відділу освіти за погодженням з директором школи.
1.3. Учитель повинен мати педагогічну освіту (базову, вищу)  із спеціальності «Викладання в початкових класах».
1.4. Учитель підпорядковується безпосередньо заступнику директора з навчально-виховної роботи.
1.5. У своїй діяльності вчитель керується Конституцією і законами України, указами Президента України,
       рішеннями Кабінету Міністрів України і органів управління освіти всіх рівнів з питань освіти і виховання
       учнів; правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту, а також Статутом і
       локальними правовими актами школи (в тому числі правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами і
       розпорядженнями директора школи, даною інструкцією), трудовим контрактом. Учитель дотримується
       положень Конвенції про права дитини.

2. Функції
Основними напрямками діяльності вчителя є:
2.1. Навчання і виховання учнів з урахуванням специфіки навчального предмету і віку школярів.
2.2. Забезпечення режиму дотримання норм і правил техніки безпеки в навчальному закладі.

3. Завдання та посадові обов’язки
Вчитель початкових класів:
3.1. Планує і організовує навчальну діяльність учнів та здійснює їх виховання.
3.2. Впроваджує у свою практику педагогічні інновації.
3.3. Планує і проводить з учнями корекційно-розвивальну роботу на основі вивчення їх індивідуальних
       особливостей.
3.4. Забезпечує збереження і зміцнення здоров’я учнів.
3.5. Забезпечує рівень підготовки учнів, який відповідає вимогам державного освітнього стандарту початкової
       загальної освіти.
3.6. Сприяє формуванню в учнів моральних якостей громадянина, формує в них навички культури поведінки,
       відповідального ставлення до навчання, праці, повагу до прав людини, проводить роботу з профілактики
       відхилень у поведінці, позбавлення від шкідливих звичок.
3.7. Дотримується в стосунках з учнями їх прав і свобод.
3.8. Веде у встановленому порядку тематичне, календарне та поурочне планування навчальної та виховної роботи,
       класну документацію, здійснює поточний контроль відвідування і успішності учнів, виставляє оцінки в класний
       журнал, щоденник учня, своєчасно надає адміністрації школи звітні дані.
3.9.  Допускає у визначеному порядку на уроки та позакласні заходи представників адміністрації з метою контролю
        і оцінки свої діяльності.
3.10. Заміняє на уроках тимчасово відсутніх учителів згідно з розпорядженням директора або заступника директора
         з навчально-виховної роботи.
3.11. Бере участь у роботі педагогічної ради школи.
3.12. Проходить періодичний медичний огляд.
3.13. Готується до проведення занять, систематично підвищує свою професійну кваліфікацію; бере участь у роботі
         методичних об′єднань та інших формах методичної роботи.
3.14. Дотримується етичних норм поведінки в школі, побуті, громадських місцях.
3.15. Створює умови для безпечного проведення навчального процесу, ретельного дотримання правил техніки
         безпеки, санітарних та протипожежних правил; негайно ставить до відома адміністрацію закладу про випадки
         виявлення в учнів зброї, пожежо- і вибухонебезпечних предметів та пристроїв, отрут, наркотичних і
         токсичних речовин.
3.16. Оперативно повідомляє адміністрацію школи про кожен нещасний випадок, вживає заходів щодо надання
         першої долікарської допомоги.
3.17. Чергує в школі відповідно до графіка чергувань на перервах між заняттями, а також за 30 хв. до початку і
         протягом 30 хв. після закінчення занять.
3.18. Підтримує постійний зв′язок з батьками учнів (особами, які їх замінюють).
3.19. Вносить пропозиції щодо поліпшення умов проведення освітнього процесу.
3.20. Проводить інструктаж учнів з техніки безпеки з обов’язковою реєстрацією в класному журналі чи журналі
          реєстрації інструктажів.

3.21. Веде в установленому порядку тематичне, календарне та поурочне планування, класну документацію,  
        здійснює поточний контроль за відвідуванням і успішністю учнів за прийнятою в школі системою, виставляє
        оцінки в класний та електронний журнали і щоденник учня, своєчасно подає адміністрації школи звітні дані.


4. Права
Учитель має право:
4.1. Брати участь в управлінні школою в порядку, який визначається Статутом школи.
4.2. На захист професійної честі й гідності.
4.3. Знайомитися із скаргами та іншими документами, які містять оцінку його роботи, давати свої пояснення.
4.4. Захищати свої інтереси самостійно чи через представника, в тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного
       чи службового розслідування, пов′язаного з порушенням педагогом норм професійної етики.
4.5. Підвищувати у встановленому порядку свою професійну кваліфікацію.
4.6. Атестуватись на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну категорію.
4.7. Давати учням під час занять і перерв обов′язкові розпорядження, які стосуються організації навчально-
       виховного процесу і дотримання дисципліни.

5. Відповідальність
5.1. Учитель несе відповідальність за життя і здоров′я учнів класу, за порушення їхніх прав і свобод, визначених
        законодавством України.
5.2. За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту і Правил внутрішнього розпорядку
       школи, законних розпоряджень директора школи та інших локальних нормативних актів, посадових обов′язків,
       визначених даною Інструкцією, несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим
       законодавством.
5.3. За використання, у тому числі одноразове, методів виховання, пов′язаних з фізичним і (чи) психічним насиллям
       над особистістю учня, а також вчинення іншого аморального вчинку вчитель може бути звільнений з посади у
       відповідності з трудовим законодавством і Законом України «Про освіту».
5.4. За навмисне спричинення школі чи учасникам освітнього процесу збитків у зв′язку з виконанням
       (невиконанням) своїх посадових обов′язків вчитель несе матеріальну відповідальність у порядку і в межах,
        визначених трудовим і (чи) цивільним законодавством.

6. Взаємовідносини
6.1. Працює в режимі виконання встановленого йому навчального навантаження у відповідності з розкладом
       навчальних занять, бере участь в обов'язкових планових загальношкільних заходах, самостійно планує 3
       діяльність, яка визначена його посадовими обов'язками.
6.2. В період канікул, які не співпадають з відпусткою, залучається ад­міністрацією школи до педагогічної,
       методичної чи організаційної роботи в межах часу, який не перевищує навчальне навантаження до початку
       канікул. Замінює у встановленому порядку тимчасово відсутніх вчителів на умовах погодинної оплати і згідно
       тарифікації (в залежності від тривалості заміни).
6.3. Замінюється на період тимчасової відсутності вчителями тієї ж спеціальності чи вчителями, які мають
       відставання з навчального плану у викладанні предмета в даному класі.
6.4. Одержує від адміністрації школи матеріали нормативно-правового і організаційно-методичного характеру,
       знайомиться з відповідними документами.
6.5. Систематично обмінюється інформацією з питань, які входять до його компетентності, з адміністрацією і
       педагогічними працівниками школи.

7. Кваліфікаційні вимоги
7.1. Вчитель  повинен мати відповідну фахову освіту; забезпечувати нормативні рівні і стандарти навчально--
       виховної роботи, відповідати загальним етичним та культурним вимогам до педагогічних працівників.
7.2. Раз на 5 років проходити навчання на курсах підвищення кваліфікації з предмету і раз на три роки – з безпеки
       життєдіяльності з наступною атестацією і присвоєнням кваліфікаційної категорії.
7.3.  Учитель «спеціаліст» повинен забезпечувати засвоєння учнями навчальних програм; знати основи педагогіки,
        психології, дитячої та вікової фізіології, теоретичні основи та сучасні досягнення науки з предметів, які
        викладає, використовувати інформаційно-комунікаційні технології у навчально-виховному процесі; вміти
        вирішувати педагогічні проблеми, встановлювати контакти з учнями, батьками, колегами по роботі;
        дотримуватись педагогічної етики, моралі.
7.4. Учитель ІІ категорії має фахову вищу освіту, відповідає вимогам встановленим до працівників з
       кваліфікаційною категорією «спеціаліст»,  постійно вдосконалює свій професійний рівень; використовує
       диференційований та індивідуальний підхід до учнів; володіє сучасними освітніми технологіями, формами,
       методами організації навчально-виховного процесу, застосовує інноваційні технології; знає основні
       нормативно-правові акти у галузі освіти; користується авторитетом серед колег, учнів та батьків. Стаж
       педагогічної роботи – не менше 3-х років.
7.5. Учитель І категорії відповідає вимогам встановленим до працівників з кваліфікаційної категорії «спеціаліст ІІ
       категорії», використовує методи компетентно орієнтованого підходу до організації навчального процесу;
       володіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням особливостей навчального матеріалу та
       здібностей учнів; впроваджує передовий педагогічний досвід; формує навички самостійно здобувати знання і
       застосовувати їх на практиці; уміє лаконічно, образно і виразно подати матеріал; вміє аргументувати свою
       позицію та володіє ораторським мистецтвом. Стаж роботи не менше – 5 років.
7.6.  Учитель «вищої категорії» відповідає вимогам встановленим до працівників з кваліфікаційної категорії
        «спеціаліст І категорії», володіє інноваційними освітніми методиками й технологіями, активно їх використовує
        та поширює в професійному середовищі; володіє широким спектром стратегій навчання; вміє продукувати
        оригінальні, інноваційні ідеї; застосовує нестандартні форми проведення уроку; активно впроваджує форми та
        методи організації навчально-виховного процесу, що забезпечує максимальну самостійність навчання учнів,
        вносить пропозиції щодо вдосконалення навчально-виховного процесу в навчальному закладі. Стаж роботи не
        менше – 8 років.


8. Повинен знати:
Вчитель повинен знати:
8.1. Вимоги чинного законодавства.
8.2. Основні напрямки та перспективи розвитку освіти і педагогічної науки.
8.3.  Державну мову.
8.4. Особливості організації  навчально-виховного процесу і методи управління ним.
8.5. Теорію та методику навчання і виховання, навчальні плани, програми.
8.6. Педагогіку, загальну та вікову психологію, фізіологію дітей та підлітків.
8.7. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів.
8.8. Вимоги до ведення навчальної документації школи.            










Посадову інструкцію отримав(ла) і з її змістом ознайомлений(на):___________________________

«___»  _________________ 20___ року.

Комментариев нет:

Отправить комментарий